برای مطالعه از چه کتاب های شروع کنیم؟

کتاب های مفید برای مطالعه

چرا باید کتاب بخوانید؟خیلی از افراد از تاثیر کتاب‌ خواندن روی ذهن اطلاع ندارند و نمی‌دانند که کتاب‌ خواندن از همان دوران کودکی چه تاثیری بر زندگی شان می‌‌گذارد. آیا می دانستید که کودکان شش ماهه‌ای که والدین‌شان چندبار در هفته برای‌شان کتاب می‌خوانند در مقایسه با کودکانی که از چنین تجربه‌ای محروم هستند در چهار سالگی مهارت خواندن و نوشتن بهتری دارند، نمره بالاتری در آزمون‌های هوش می‌گیرند و سال‌ها بعد در زندگی شغل بهتری خواهند یافت؟

یکی دیگر از فواید کتاب خوانی هرچه بیشتر در معرض خواندن باشید، کلمات بیشتری یاد می‌گیرید.
افزایش دایره واژگان به شدت بر فن بیان شما تأثیر مثبت می‌گذارد؛ بنابراین می‌تواند به بهبود عملکرد شغلی و عزت‌نفس منجر شود. قرار گرفتن در معرض آثار عالی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی نویسندگی شما داشته باشد.
همچنین با گسترش دایره واژگان بهتر می‌توانید احساسات و تفکرات‌تان را بروز دهید.

بنابراین حتی اگر با تأثیر کتاب‌خوانی بر تقویت روابط انسانی موافق نباشیم، تأثیر آن را بر خودمان نمی‌توانیم انکار کنیم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که خواندن کتاب مغز را در وضعیت خلسه‌مانند خوشایندی (وضعیتی مانند مدیتیشن) قرار می‌دهد که تأثیری مشابه مراقبه بر سلامتی دارد. کسانی که به‌طور منظم کتاب می‌خوانند، بهتر می‌خوابند، اضطراب کمتری دارند، درجه افسردگی در آنها کمتر و سطح عزت نفس شان بالاتر است..

انتخاب این لیست واقعاً تصمیم سختی هست زیرا بدون شک هیچ کتابی بد نیست مثل کتاب پاسخ به تاریخ و…  در درون خود هزاران مفهوم و معنا را جای داده است بنابراین از میان کتاب های معرفی شده در سایت به همراه تیم تحریریه کتاب های را انتخاب کرده ایم که سلیقه عام بوده و همواره مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند اما همواره معرفی کتاب سخت میباشد!

شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو، یک داستان تمثیلی اخلاقی، خودزندگی نامه ای معنوی و رمانی تأثیرگذار است که بیش از هرکتاب دیگری از فرانسه به زبان های دیگر ترجمه شده است. این اثر با جذابیتی پایان ناپذیر، داستان پسرکی را تعریف می کند که محیط امن سیاره ی کوچکش را به منظور سفر در جهان هستی و آموختن پیچ و خم های رفتار بزرگترها ترک می کند و در طول این سفر، ملاقات های شگفت انگیزی نصیبش می شود. سفر اودیسه وار شخصیت اصلی داستان، با ماجراجویی در سیاره ی زمین به اوج خودش می رسد. رمان شازده کوچولو که در سال ۱۹۴۳ در نیویورک به رشته ی تحریر درآمد، خیلی زود به پدیده ای عالمگیر در دنیای ادبیات تبدیل شد. این رمان به یاد ماندنی ، داستانی فلسفی با ارزش هایی انسانی است که بیش از ۷۰ سال از نسلی به نسل دیگر در جای جای دنیا منتقل شده است. رمان شازده کوچولو، نمادی از توسعه ی پایدار، سفیر صلح جهانی و مدافع حقوق کودکان در دنیای بزرگترها است.

مردی به نام اوه

خواندن کتاب مردی به نام اوه برای نوجوانان و بزرگسالان یک کتاب ضروری است. زیرا این کتاب کمک میکند با مشکلات اکثر کهن سالان آشنا شوید و شرایط و احساسات آن ها را درک کنید و در کنار همه این ها به شما کمک خواهد کرد که چگونه باید تصویری ساده و قابل لمس از زندگی برای خود ترسیم کنید.

کفش باز اثر فیل نایت
اگر به زندگی افراد موفق یا یاد گرفتن نکاتی جهت موفق شدن در ایده کسب کار خود علاقه دارید این کتاب بهترین فرمول برای موفقیت شما میباشد.«کفش باز»، خاطرات زندگی «فیل نایت»،موسس برند نایکی،از تولد شرکت «ربان آبی» تا تغییر آن به نایکی را به تصویر میشکد.می توان با اطمینان گفت این کتاب نه تنها از بهترین کتاب های حوزه مدیریت،بلکه کتابی بسیار جذاب از لحاظ بیان داستان دانست. «بیل گیتس» و «وارن بافت» این کتاب را بهترین کتاب سال ۲۰۱۶ نامیدند و همچنین سایت «آمازون» در همان سال آن را بهترین کتاب مدیریتی دانست.

صد سال تنهایی
کتاب صد سال تنهایی، یکی از جاودانه ترین آثار قرن بیستم، رمانی بسیار محبوب و موفق است که در سرتاسر جهان شناخته شده و سرآمدترین موفقیت برنده ی جایزه ی نوبل، گابریل گارسیا مارکز به حساب می آید. این رمان، داستان اوج و فرود شهر خیالی ماکوندو را از طریق تاریخچه و سرگذشت یک خانواده روایت می کند و شرحی غنی و درخشان است از زندگی و مرگ، و سرگذشت تراژیکمدی نوع بشر. در قصه ی باشکوه، مضحک، زیبا و پرزرق و برق این خانواده، می توان تمام انسانیت را به نظاره نشست؛ همان طور که می توان در تاریخ، افسانه ها و عروج و افول ماکوندو، همه ی اوضاع و احوال زندگی در آمریکای لاتین را مشاهده کرد. موضوعاتی جهانی و همه گیر از قبیل عشق و شهوت، جنگ و انقلاب، دارایی و فقر، جوانی و سالخوردگی، گوناگونی زندگی، بی کرانگی مرگ و جست و جو برای آرامش و حقیقت، در مرکز توجه رمان صد سال تنهایی قرار دارند. مارکز، چه زمانی که درباره ی رابطه ای خیانت آمیز می نویسد و چه وقتی که در حال شرح حرص و طمع کاپیتالیسم و فساد حکومتی است، همیشه نثری ساده، موجز و خالص دارد که از ویژگی های برجسته ی یک اثر استادانه هستند. رمان صد سال تنهایی که مکررا مخاطب را با لحن جدی و طنزآمیز خود غافل گیر می کند، مسائل سیاسی، شخصی و معنوی را در هم آمیخته تا روحی جدید به کالبد قصه و قصه گویی بدمد. این اثر شگفت انگیز که به چندین و چند زبان ترجمه شده است، از شرحی بر تمام تاریخ انسان، چیزی کم ندارد.
کتاب من پیش از تو
بیشتر این داستان توسط لوییزا کلارک  ( یکی از شخصیت های من پیش از تو) روایت می شود. دختر ۲۶ ساله ای که خود را بیکار می یابد و در تلاش برای یافتن کاری جدید، با ویل تراینور ملاقات میکند. ویل تراینور فردی عاشق ماجراجویی است که دو سال قبل در تصادفی فلج می شود. خصوصیات شخصیتی و تربیتی این دو شخصیت بسیار متفاوت است اما همانطور که وقت بیشتری را با هم صرف می کنند، متوجه می شوند نقاط مشترک بیشتری از آنچه که تصور می کردند، دارند.

شما هنگام کتاب خواندن چه حسی پیدا می‌کنید؟ آیا خوره کتاب هستید؟ طرف‌دار چه نوع کتاب‌هایی هستید؟ به‌نظرتان کتاب‌خوان‌ها آدم‌های بهتری هستند؟ چقدر با تأثیر کتاب‌خوانی بر تقویت همدلی موافقید؟ آیا تأثیر مثبت کتاب‌خوانی را در خودتان یا دیگری دیده‌اید؟ خواندنِ چگونگی این تأثیرگذاری می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد؛ پس نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید