ورق فومیزه پی وی سی

ورق فومیزه چیست؟

ترکیب بیش از ۲۰ نوع مواد پلیمری در فرایند تولید با جدیدترین تجهیزات روز دنیا باعث شد تا ورق هایی تولید گردد که باعث بهبود هرچه بیشتر شرایط بهداشتی و استفاده راحت تر در صنعت و زندگی گردد . این محصول (ورق فومیزه پی وی سی ) با دارا بودن خواص و مزایای بسیار زیادی که دارد توانسته در کوتاهترین زمان جایگزین مناسبی برای استفاده از ورق های ام دی اف و مشتقات چوبی در صنعت ساختمان سازی گردد تولید این محصول به قطع بهترین مثال برای پیشرفت در صنعت ساختمان سازی میباشد .
 
 

معرفی محصولات احسان کار اصفهان :

شرکت احسان کار اصفهان تولید کننده ورق های فومیزه تک لایه وسه لایه در ابعاد ۲۲/۱ در ۴۴/۲ و ۲۲/۱ در ۸۰/۲ درضخامت های -۳-۸ -۱۰ ۱۲-۱۶-۱۸ میل میباشد .
 

ورق های فومیزه ۳ میل :

یکی ازبرجسته ترین خصوصیات ورقهای فومیزه خاصیت ضدآب بودن آنهاست . این خصوصیت بسیار مهم استفاده از این متریال را در محیط های مرطوب به راه حلی اقتصادی و آسان تبدیل کرده است . در مکان هایی مثل زیر سینک ظرفشویی به دلیل حجم بالای آب ریزی نیاز به شستشوی زیاد این مکان ورق های فومیزه ۳ میل انتخاب مناسبی میباشد .
 

فومیزه ۸ میل :

این ورق ها جای خود را در صنعت دکوراسیون داخلی به خوبی پیدا کرده است و ساخت انواع کابینت آشپزخانه . قفسه بندی . پارتیشن بندی و موارد مشابه مورد استفاده قرار میگیرد . می توان به یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این محصول در تولید باکسهای تابلوهای برق صنعتی اشاره کرد . همچنین در تولید سقف کاذب که با قابلیت انجام خدمات سی ان سی تبدیل به متریالی کاربردی و جذاب نزد طراحان و معماران شده است .
 

ورق های فومیزه ۱۰ میل :

این ضخامت ورق ها نیز مانند ورق ۸ میل استفاده زیادی در طراحی واجرای دکوراسیون داخلی داشته . در ساخت کابینت های روشویی مورد استفاده قرارمی گرد و همچنین در تولید سقف های کاذب در طرح های مختلف استفاده میشود . ورق های فومیزه قابلیت برش لیزر و سی ان سی را نیز دارد که این قابلیت در طراحی و ساخت .
سقف کاذب که در بعضی موارد خدمات سی ان سی روی آنها انجام می شود مورد استفاده قرار میگیرد .
 
 
 

ورق های فومیزه ۱۲ میل :

ورق های فومیزه ۱۲ میل هم مانند سایر ضخامت های پی وی سی جایگاه ویژه ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دارند . بیشترین کاربرد این ورق ها به دلیل ضخامت مناسب و قابلیت ضدآب بودن در کابین های روشویی و سینک ظرفشویی میباشد . همچنین میتوان ازاین ورقها به عنوان مهمترین متریال برای ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی وبیلبوردهای تبلیغاتی اشاره کرد . تابلوهای رانندگی وبیلبوردهای شهری به علت نصب در فضای آزاد و قرارگرفتن در معرض باران و تابش مستقیم خورشید برای دوام و عمر بالانیازبه متریالی ضد آب ضد خوردگی مقاوم در برابر اشعه خورشید دارند که ورق های فومیزه ۱۲ میل با داشتن مقاومت بالا در برابر آب و اشعه خورشید مقاوم در برابر تغییرات دما و آب و هوا بهترین گزینه برای ساخت این تابلوها میباشد .
 

ورق فومیزه ۱۶ میل :

در سالهای اخیر ورق های ۱۶ میل توانسته جایگاه خودرو در صنعت دکوراسیون داخلی تثبیت کند . داشتن ضخامت بالای مقاومت در برابر آب و خوردگی این ورق ها از مهمترین دلایلی است که استفاده از این نوع ورق ها در ساخت بخشهای حساس به آب و همچنین در صنعت ساخت وسایل نقلیه عمومی و صنعت خودروسازی رایج کرده است و همچنین به علت داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی قابلیت استفاده به عنوان روکش مخازن آبکاری اسیدی و قلیایی رانیز دارد . این ورق در شرکت احسان کار به صورت ۳ لایه براق تولید میشود .
 

ورق فومیزه ۱۸ میل :

این نوع از ورق ها نیز مانند وسایرمحصولات احسان کار کاربرد زیادی در طراحی واجرای دکوراسیون داخلی داشته و محبوبیت خاصی بین مصرف کنندگان دارد .
ضخامت بالای این ورق آن را به گزینه خیلی خوبی برای برجسته سازی نوعی ورق به نام امباس تبدیل کرده است . از ورق های فومیزه امباس بیشتر در تولید و ساخت کابینت های روشویی استفاده می شود باعث ایجاد طرح های جذابی در ساخت این نوع کابینت ها شده است .
 
 

ورق های فومیزه امباس :

این نوع از ورق ها علاوه برداشتن دیگر خصوصیت های ورق های فومیزه پی وی سی عایق صدا نیز می باشد . این ویژگی منحصر به فرد ورق های امباس این ورق را تبدیل به محصولی کاربردی و محبوب در صنعت ساختمان سازی کرده است . برای داشتن محیطی امن و توام با آرامش در ساختمان های اداری و مسکونی داشتن فضایی با حداقل سروصدا در اولویت میباشد. این مهم با استفاده از ورق های فومیزه امباس به تحقق بخشیده است . به همین علت این از ورق ها دربین طراحان و سازندگان ساختمان ها بسیار محبوب شده است . ورق های امباس با جذب موج صدای منتشر شده با ضریب ۱ تبدیل به انتخاب اول طراحان و سازندگان شده است . قابلیت برجسته سازی امباس توسط دستگاهای پرس گرم و قالبهای از پیش تهیه شده با طرح های مختلف قابل اجراست . ورق های فومیزه پی وی سی با قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت بالا در مقابل حرارت این کار را امکان پذیر کرده است .
 

 کاربردهای ورق پی وی سی:

 

۱- کابین آشپزخانه :

کابینت های آشپزخانه هم از لحاظ زیبای شناسی وهمچنین فضای کاربردی در منازل از اهمیت بالایی برخوردار هستند.نظافت محیط آشپزخانه ها همیشه در اولویت بوده .ملزومات استفاده شده در آشپزخانه ها باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر کاربردی بودن به راحتی تمیز شود.از آنجا که کابینت ها محل نگهداری مواد غذایی نیز می باشد از این رو باید ضد حشرات و ضد مسمومیت نیز باشند.ورق های پی وی سی ضد آب ضد حشرات و غیر سمی بوده و همین امر این متریال را اولویت اول طراحان و سازندگان کرده است که باعث ایجاد طرح های خلاق و جلب رضایت مشتری و طراحان شده است .ورقهای ۸ میل پی وی سی به دلیل داشتن ضخامت مناسب و همچنین ضد آب .حشرات.گرد و غبار و ضد مسمومیت بودن معمولا در ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده میشود.
 

۲- بدنه سینک ظرفشویی:

یکی از مکان هایی که تماس مستقیم و زیادی با آب و مواد شوینده دار بدنه سینک ظرفشویی است که به طور دائم در حال استفاده از آن هستیم رطوبت زیاد و مواد شوینده میتواند با نفوذ در چوب وام دی اف و…باعث خوردگی و پوسیدگی بدنه سینک شود مشکلات زیادی به وجود می آورد.بسیار مهم است که متریال مصرفی در کابینت های زیر سینک ظرفشویی ضد آب بوده و در مقابل مواد شوینده مقاومت لازم را داشته باشد.ورق های پی وی سی با مقاومت دربرابر آب ومواد شوینده جایگاه ویژه ای در ساخت کابینت های زیر سینک ظرفشویی و بدنه سینک ظرفشویی دارد واز بروز مشکلات احتمالی جلوگیری میکنند.
 

۳- کمد و کابینت های داخل سرویس بهداشتی:

سرویس های بهداشتی یکی از محیط هایی است که همیشه مرطوب بوده و به دلیل رطوبت زیاد و تماس مستقیم با آب فضای مناسبی برای رشد میکروب هاست .شوینده های اسیدی که برای نظافت این مکان ها استفاده میشود میتواند به بدنه کمد و کابینت های (چوبی، فلزی و …) نصب شده در این مکان آسیب بزند و به مرور زمان باعث خوردگی و پوسیدگی شود که نه تنها جلوه زیبایی ندارد بلکه باعث رشد انواع قارچها و کپک میشود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید برای ساخت این کابینت ها از متریالی ضدآب و مقاوم استفاده کرد که دوام و استحکام بالایی داشته باشد. ورق های پی وی سی ۱۸ میل، با داشتن ضخامت مناسب و ضد آب خوردگی و مقاومت در برابر مواد شوینده بهترین انتخاب میباشد.
 

۴- کمد استخر:

کمد های استخر معمولا یک سازه فلزی است که یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان استخرها پارک های آبی و باشگاهای بدنسازی این است که با وجود رطوبت زیاد در این فضاها، عمر این کمد ها پایین است. معمولا دچار آسیب از رطوبت زیاد میشوند .با پیشرفت علم وتکنولژی وتولد ورق فومیزه پی وی سی که کاملا ضد آب بوده و در برابر رطوبت بالا مقاوم است این مشکل حل شده است .امروزه با استفاده از این ورق ها در ساخت کمد های استخر مجموعه های آبی، خیال صاحبان این مشاغل از عمر مفید سازه های این مکان ها راحت کرده است. ورق های پی وی سی نه تنها ضد آب بوده بلکه با رنگ های جذابی که میشود روی این ورق ها پیاده کرد زیبایی و جذابیت دو چندان به این محیط های تفریحی و ورزشی بخشیده است. 

۵- ساخت کانکس های پیش ساخته:

به دلیل متنوع بودن کاربردهای کانکس ها مواد اولیه بکار رفته در ساخت آنها نیز متفاوت می باشد. نمای خارجی کانکس ها از نظر زیبایی اهمیت بالایی دارد و به همین علت مواد اولیه در ساخت کانکس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
در نماهای خارجی انواع کانکس مسکونی، اداری، فروشگاهی، نگهبانی و… از نماهای کامپوزیت خارجی و نماهای داخل کانکس از پی وی سی ساخته شده است.پی وی سی به دلیل عایق صدا بودن نیز در ساخت فضای داخلی این کانکس ها استفاده میشود.
 
 

۶- وسایل دکوراسیون داخلی مبلمان میز و کمد:

صفحات فوم پی وی سی با داشتن وزن سبک و مقاومت بالا جایگزین مناسبی برای انواع چوب میباشد. ورق های فومیزه به دلیل ضد آب بودن برای استفاده در مناطقی با رطوبت در ساخت مبلمان اداری و همچنین مثل حمام ها، واستخرها و آشپزخانه ها بسیار مناسب است و در ساختمان های مسکونی نیز کاربرد دارد.
 

۷- لوله کشی فاضلاب :

در گذشته برای ساخت لوله های آب و فاضلاب از چدن استفاده میشد که به مرور زمان و ارتباط مستقیم با آب به مرور زمان دچار پوسیدگی و خوردگی در این لوله ها میشود و مشکلاتی مثل گرفتگی لوله، شکستن و نشت آب میشود. امروزه با تولید پی وی سی و ساخت لوله هایی از این جنس لوله کشی آب و فاضلاب با سرعت و هزینه کمتری انجام میشود. پی وی سی به دلیل ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی از بروز مشکلات ذکر شده جلوگیری میکند و در وقت و هزینه صرفه جویی میکند.
 
  احسان کار : https://www.ehsankarpvc.com/

۸- فضاسازی شهر و پارک ها:

برای ساخت فضای شهری و پارکها طراحی جذاب و ایمن از اهمیت بالایی برخوردار است .برای وسایل مورد استفاده در فضای سبز و پارکها استفاده از متریالی مقاوم با عمر مفید بالا که بتواند نیاز شهروندان را فراهم کند و همچنین امن و زیبا باشد، در اولویت است .با توجه به این که فضای مورد نظر فضای باز است و وسایل استفاده شده در این فضاها در مجاورت مستقیم نور خورشید، باران و گردوغبار قرارمیگیرند، بسیار مهم است که در برابر آب و تغییرات آب و هوا و دما، و همچنین گرد و غبار مقاوم باشد. پی وی سی با داشتن این خصوصیات، دست طراحان رابرای اجرای طرح های زیبا و کاربردی باز گذاشته و باعث ایجاد
فضاهای زیبا و امن و کاربردی در شهرها و پارکها شده است.
 

۹- صنعت خودرو سازی:

پی وی سی محصولی کاربردی است که نه تنها در ساخت و طراحی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد بلکه در صنعت خودروسازی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از پی وی سی در خودروها، به دلیل وزن سبک این ورق ها و مقاومت در برابر آب و گرما اهمیت دارد.
وزن سبک پی وی سی باعث پایین آمدن وزن نهایی خودرو شده با حفظ مقاومت و ایمنی خودرو باعث پایین آمدن مصرف سوخت میشود.
 
۱۰- صنعت کشتی سازی و سازه های دریایی:
در ساخت کشتی ها و سازه های دریایی به دلیل ارتباط مستقیم با آب دریا ضد آب و مقاوم بودن متریال مصرفی در ساخت این سازه ها بسیار مهم است. پی وی سی در ساخت بخش های مختلف کشتی به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، آتش سوزی و تغییرات دما استفاده میشود.
 

۱۱- استفاده در تابلو های شهری و تبلیغات محیطی:

تابلوهای شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر از دیگر مواردی هستند که در ساخت آنها از پی وی سی به دلیل مقاومت بالا در برابر آب ونور خورشید وخوردگی … استفاده میشوند .همچنین به دلیل خاصیت رنگ پذیری گزینه مناسبی برای تابلوهای سطح شهر میباشد.
 

۱۲- قفسه های آزمایشگاهی و گلخانه ها:

امروزه برای ساخت قفسه های گلخانه ها .آزمایشگاهی و سوپر مارکت ها از پی وی سی به دلیل وزن سبک، نصب راحت و مقاومت بالا استفاده می شود در طراحی این قفسه ها باعث ایجاد طرح های مختلف و کاربردی شده است.  

دیدگاهتان را بنویسید