امنیت شبکه و امنیت فضای ابری چیست؟

امنیت فضای ابری و شبکه دو مورد از مهمترین جنبه های ایمن و ایمن نگه داشتن داده های شما هستند. آنها شامل رمزگذاری و سایر اقدامات امنیتی برای محافظت از داده های شما در برابر دسترسی افراد غیرمجاز هستند. امنیت شبکه به معنای محافظت از شبکه شما در برابر دسترسی غیرمجاز است، از جمله اطمینان از اینکه فقط کاربران مجاز می توانند به شبکه شما دسترسی داشته باشند و تمام داده های عبوری از شبکه شما رمزگذاری شده است. امنیت شبکه همچنین شامل فایروال هایی برای جلوگیری از دسترسی ترافیک غیرمجاز به شبکه شما می شود.

امنیت شبکه و ابر

امنیت ابری به معنای محافظت از داده های شما در برابر دسترسی یا تغییر توسط افراد غیرمجاز است. این شامل اطمینان از این است که فقط کاربران مجاز می توانند به داده های شما دسترسی داشته باشند و تمام داده های ذخیره شده در ابر رمزگذاری شده است. امنیت ابری همچنین شامل فایروال ها و سایر اقدامات امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده های شما می شود.

امنیت شبکه و ابر برای ایمن و ایمن نگه داشتن اطلاعات شما ضروری است. با این حال، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. هنگام انتخاب یک راه حل امنیتی برای داده های خود، باید هر دو گزینه را برای تعیین استراتژی خود برای مقابله و متعادل کردن هر دو تلاش مهم در نظر بگیرید.

تهدیدات و حملات امنیت سایبری

بسیاری از تهدیدات و حملات امنیت سایبری می توانند امنیت افراد، مشاغل و دولت ها را به خطر بیندازند. برخی از رایج ترین عبارتند از:

کلاهبرداری های فیشینگ ایمیل ها یا سایر ارتباطاتی هستند که به نظر می رسد از یک منبع قانونی هستند. با این حال، آنها در واقع از مهاجمانی هستند که سعی می کنند شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی را فاش کنید یا رایانه شما را با بدافزار آلوده کنند.

بدافزار مخفف "نرم افزار مخرب" است و به برنامه هایی اطلاق می شود که برای آسیب رساندن یا غیرفعال کردن رایانه ها طراحی شده اند. انواع رایج بدافزارها عبارتند از ویروس ها، کرم ها و اسب های تروجان.

حملات انکار سرویس (DoS) تلاش‌هایی برای غیرقابل دسترس کردن یک کامپیوتر یا منبع شبکه برای کاربران مورد نظر با غلبه بر هدف با ترافیک یا درخواست داده است.

حملات تزریق SQL از آسیب پذیری در برنامه های کاربردی وب استفاده می کنند که از زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) برای تعامل با پایگاه های داده استفاده می کنند. مهاجمان می توانند کد SQL مخرب را در فیلدهای ورودی یک صفحه وب برای اجرای اقدامات غیرمجاز یا دسترسی به داده های حساس وارد کنند.

حملات Cross-site scripting (XSS) نوعی حمله تزریقی هستند که در آن کدهای مخرب به یک صفحه وب یا برنامه وب تزریق می شود. مهاجمان می توانند کوکی ها، اعتبارنامه های ورود و دیگر اطلاعات حساس را سرقت کنند.

حملات Man-in-the-Middle (MitM) نوعی حمله شنود است که در آن مهاجم ارتباطات بین دو طرف را رهگیری می کند و داده ها را استراق سمع می کند یا آنها را تغییر می دهد.

حملات سرریز بافر زمانی اتفاق می‌افتند که مهاجم تلاش می‌کند تا داده‌های بیشتری را در بافر حافظه بنویسد که می‌تواند نگه دارد و منجر به خراب شدن داده‌ها یا اجرای کدهای مخرب می‌شود.

برای تمایز بیشتر این موضوعات، برخی از تفاوت های کلیدی بین امنیت سایبری و امنیت اطلاعات را مرور کنید.

امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات

در حالی که بحث آنلاین پر جنب و جوش در مورد اینکه آیا امنیت سایبری و امنیت اطلاعات به یک معنا هستند ادامه دارد، منطقی است که به امنیت سایبری به عنوان نوعی از امنیت اطلاعات نگاه کنیم. به امنیت اطلاعات به عنوان یک چتر فکر کنید که امنیت سایبری و سایر موضوعات امنیتی مانند رمزنگاری و محاسبات تلفن همراه در زیر آن قرار دارد.

با توجه به اینکه جغرافیای ساده می تواند تأثیرگذار باشد، ترسیم یک تمایز واضح می تواند دشوار باشد. به عنوان مثال، اصطلاح امنیت سایبری به طور گسترده در سراسر ایالات متحده استفاده می شود، اما در کشورهای دیگر در سراسر جهان، معمولاً می توان آن را امنیت اطلاعات نیز نامید. این و عوامل دیگر به زنده نگه داشتن بحث امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات کمک کرده است.

در بحث امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات، تمایزات دیگری نیز وجود دارد. در حالی که امنیت سایبری با حفاظت از اطلاعات در فضای مجازی سر و کار دارد، امنیت اطلاعات به معنای حفاظت از داده ها در فضای مجازی و فراتر از آن است. به عبارت دیگر، اینترنت یا دستگاه نقطه پایانی ممکن است تنها بخشی از تصویر بزرگتر باشد. هر دو شامل محافظت از فضای سایبری در برابر هک می‌شوند که می‌تواند شامل باج‌افزار، جاسوس‌افزار، بدافزار و انواع دیگر نرم‌افزارهای مضر باشد که می‌تواند انواع ویرانی‌ها را ایجاد کند. با این حال، متخصصان امنیت سایبری تمرکز محدودتری دارند.

وظایف متخصصان امنیت سایبری

متخصصان امنیت سایبری با یافتن حفره‌ها و پیکربندی‌های نادرست که آسیب‌پذیری ایجاد می‌کنند، نقش فعالی در کمک به محافظت از سرورها، نقاط پایانی، پایگاه‌های داده و شبکه‌ها دارند. به عبارت دیگر، آنها مسئول جلوگیری از تخلف هستند. با استعدادترین افراد مانند هکرها فکر می کنند و حتی ممکن است در گذشته نیز چنین بوده باشند. البته، متخصصان امنیت اطلاعات نیز به پیشگیری از از دست دادن داده ها توجه دارند. آنها با همتایان سایبری خود در این زمینه همکاری می‌کنند، اما ممکن است نقش گسترده‌تری در اولویت‌بندی حساس‌ترین داده‌ها ابتدا داشته باشند و برنامه‌ای برای چگونگی بازیابی پس از نقض داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید