بهترین جاذبه های گردشگری تهران را بشناسید

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی تهران

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران می باشد . پیشینهٔ زندگی در تهران به دوران نوسنگی برمی‌گردد و کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در تهران، منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ سالهٔ انسان و ابزارهای سنگی شد. در اوایل قرن هفتم، با ویرانی شهر ری و مهاجرت مردم آن به تهران، دانش تجارت، ساخت‌وساز و شهروندی مردم ری به تهران انتقال یافت و باعث پیشرفت آن شد.در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مکان های دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم

برج میلاد

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آید. برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک قدس ساخته شده است.

پل طبیعت

پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده رو و غیرخودرویی است که در عباس آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می کند. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان می باشد. درطول پل فضاهایی برای فعالیت های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

مجموعه تفریحی توچال

  • قله توچال مهم ترین و مرتفع ترین قله تهران است.
  • توچال اصلی ترین مقصد کوهنوردی شمال تهران است.
  • دیدنی ها و تفریحات بسیاری مانند بام تهران، تله کابین، سورتمه، پیست اسکی، تله سیژ و مجموعه های ورزشی و تفریحی مختلف را در خود جای داده است.
  • طولانی ترین خط تله کابین و سورتمه کشور را در خود جای داده است.
  • سکوت و آرامش توچال به ویژه در روزهای عادی می تواند به شما در تجدید انرژی و روحیه کمک کند.
  • بام تهران، بهترین مکان تماشای پایتخت از فراز بلندی هاست.
  • توچال به ویژه در منطقه آبشار و بوستان های تندرستی و همچنین در مسیر قله طبیعتی تماشایی دارد.
  • مسیر تندرستی توچال یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی تهران محسوب می شود.
  • آب و هوای تمیز و متفاوت این قسمت از پایتخت می تواند شما را به وجد بیاورد.

کاخ موزه نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری و جاهای دیدنی تهران است که آوازه بین المللی دارد. لوکیشن بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی در چند دهه اخیر بوده و یکی از مقصدهای گردشگری معروف ایران در TripAdvisor. بناهای مجموعه کاخ نیاوران متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی است. ابتدا شاهان قاجار کاخ نیاوران را مکان خوش آب و هوا جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. فتحعلی‌شاه قاجار برای تفریحات تابستانی خود دستور می‌دهد تا در منطقه‌ای خوش آب و هوا خارج از شهر تهران که وسعتی بسیار کمتر از امروز داشت باغی مصفا بسازند. در کنار روستایی که «گُرده‌وی» یا «گُرده‌به» خوانده می‌شد و در نیاوران امروز قرار داشت به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود باغ را ساختند. باغ ییلاقی فتحعلی‌ شاه که در جای نیزار ایجاد شد را «نی‌آوران» نامیدند که بعدا به نام «نیاوران» مشهور شد.

دریاچه چیتگر : بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی ایجاد شده است.

دربند گردی

دَربَند، یکی از محله‌های تهران و جاهای تفریحی تهران و از دهکده‌ های قدیمی شمیران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و آغاز یکی از راه‌ های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است. کوره‌ راهی از دربند آغاز می‌شود و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا ختم می‌شود. محله‌های قدیمی دربند عبارت‌اند از: مرغ‌ محله (مغ‌محله)، کنار محله، کلاغ‌ پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از میان دهکده دربند می‌گذرد. دره‌های اصلی رودخانهٔ دربند عبارت‌اند از: دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون.

دیدگاهتان را بنویسید