طرز تهیه تافی شکلاتی

مواد لازم برای تافی شکلاتی :
شکلات     ۱۷۰ گرم
کره      نصف ثشث غذاخوری
شیر عسلی      ۱ قوطی
آرد همه منظوره      یک و نیم پیمانه یا ۱۹۵ گرم
عصاره وانیل خالص     نصف قاشق چایخوری
شکر سفید     ۱/۴ پیمانه یا ۵۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده     ۳/۴ پیمانه یا ۱۷۰ گرم

طرز تهیه بیسکوییت :

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. داخل قالب فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی بیاندازید، به طوری که از دو طرف قالب بیرون بیاید و روی فویل را با کمی کره ی آب شده چرب کنید. کره و شکر را با همزن زده تا سبک شود. سپس به ترتیب وانیل، آرد و نمک را اضافه و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. خمیر را یکدست داخل قالب پهن کنید و روی آن را با چنگال سوراخ کنید تا در فر پف نکند و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید بعد از پخت فرصت دهید تا سرد شود.

طرز تهیه کارامل :

شیر عسلی را داخل یک ظرف نسوز بریزید و روی آن را با یک فویل بپوشانید و روی یک قابلمه آب در حال جوش به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم بگذارید تا بپزد. هز از گاهی فویل را برداشته و آن را هم بزنید و مطمئن باشید که آب زیر آن در حال جوشیدن است، تا زمانی که شیر عسلی غلیظ و کاراملی شود. بعد از آماده شدن کارامل، آن را از روی حرارت برداشته و روی بیسکوییت پخش و یکدست کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه گلیز شکلاتی :

شکلات و کره را داخل یک ظرف نسوز بن ماری کرده و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس آن را روی کارامل به آرامی پخش کرده و اجازه دهید خودش را بگیرد. بعد از سرد شدن، آن را با چاقویی که با آب داغ خیس کرده اید برش دهید.

برای اینکه تافی های زیباتری داشته باشید می توانید بیسکوییت و کارامل را به صورت چند لایه درست کنید، با این تفاوت که روی لایه ی اول کارامل باید بیسکوییت های خرد شده را بریزید و سپس کارامل، این کار را چند بار ادامه بدهید و نهایتا روی آن را با شکلات پوشش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید