نکات تغذیه ای برای کاهش ردپای کربن

نتگام می گوید بسیاری از مردم به دلیل تأثیرات  آب و هوایی، نیاز به کاهش تأثیر خود بر زمین احساس می کنند.یک استراتژی این است که ردپای کربن خود را کاهش دهید، که معیاری برای کل انتشار گازهای گلخانه ای شما نه تنها از رانندگی وسایل نقلیه یا استفاده از برق، بلکه همچنین انتخاب های سبک زندگی، مانند لباس هایی که می پوشید و غذایی که می خورید است.

اگرچه راه های زیادی برای به حداقل رساندن ردپای کربن وجود دارد، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی نقطه خوبی برای شروع است.در واقع برخی تحقیقات نشان می دهد که تغییر رژیم غذایی به الگوهای غذایی پایدارتر می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۷۰ درصد و مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

در اینجا چند روش ساده برای به حداقل رساندن ردپای کربن از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی آورده شده است.

نکات تغذیه ای برای کاهش ردپای کربن نکات تغذیه ای برای کاهش ردپای کربن[/caption]

هدر دادن غذا را متوقف کنید

ضایعات مواد غذایی عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ای است. دلیل آن این است که غذایی که دور ریخته می‌شود در محل‌های دفن زباله تجزیه می‌شود و متان، یک گاز گلخانه‌ای بسیار قوی منتشر می‌کند.

در حال حاضر تخمین زده می شود که هر فرد در این سیاره به طور متوسط سالانه ۱۹۴ تا ۳۸۹ کیلوگرم غذا را هدر می دهد.کاهش ضایعات مواد غذایی یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش ردپای کربن است. برنامه ریزی وعده های غذایی از قبل، صرفه جویی در غذاهای باقیمانده و خرید تنها چیزی که نیاز دارید، به صرفه جویی در غذا در ویمیو کمک زیادی می کند.

پلاستیک را رها کنید

استفاده کمتر از پلاستیک بخش مهمی از گذار به یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست است.

بسته بندی پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی و ظروف ذخیره سازی پلاستیکی معمولاً توسط مصرف کنندگان و صنایع غذایی برای بسته بندی، حمل، ذخیره و حمل و نقل مواد غذایی استفاده می شود.

با این حال، پلاستیک یکبار مصرف سهم عمده ای در انتشار گازهای گلخانه ای دارد.

در اینجا چند نکته برای استفاده کمتر از پلاستیک وجود دارد:

هنگام خرید محصولات تازه از کیسه های پلاستیکی و بسته بندی پلاستیکی خودداری کنید.
کیسه های مواد غذایی خود را به فروشگاه بیاورید.
از بطری های آب قابل استفاده مجدد بنوشید و آب بطری نخرید.
مواد غذایی را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید.
مواد غذایی را کمتر خریداری کنید، زیرا اغلب در فوم یا پلاستیک بسته بندی می شوند.

 

پروتئین گیاهی را امتحان کنید

مصرف بیشتر پروتئین گیاهی می تواند به طور چشمگیری انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.در یک مطالعه، افرادی که کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را داشتند، بیشترین مصرف پروتئین‌های گیاهی از جمله حبوبات، آجیل و دانه ها و کمترین میزان مصرف پروتئین های حیوانی را داشتند.با این حال نیازی نیست پروتئین حیوانی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

از غذاهای غنی از فیبر بیشتر استفاده کنید

خوردن غذاهای غنی از فیبر نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است ردپای کربن شما را نیز کاهش دهد.مطالعه‌ای نشان داد که رژیم های غذایی کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را شامل غذاهای گیاهی غنی از فیبر و چربی‌های اشباع شده و سدیم کم است.این غذاها ممکن است به سیر ماندن شما کمک کنند و به طور طبیعی مصرف اقلام با بار کربن سنگین را محدود کنند.

علاوه بر این، افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی ممکن است سلامت گوارش شما را بهبود بخشد، به تعادل باکتری های روده شما کمک کند، کاهش وزن را افزایش دهد و در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، سرطان روده بزرگ و دیابت محافظت کند.

تولید خودت

پرورش محصول خود در یک باغ اجتماعی یا حیاط خلوت شما با مزایای متعددی از جمله کاهش استرس، کیفیت بهتر رژیم غذایی و بهبود رفاه عاطفی همراه است.کشت یک قطعه زمین، بدون توجه به اندازه، می تواند ردپای کربن شما را نیز کاهش دهد.

این به این دلیل است که رشد میوه ها و سبزیجات استفاده شما از بسته بندی های پلاستیکی و وابستگی شما به محصولاتی که در فواصل طولانی حمل و نقل می شوند را کاهش می دهد.تمرین روش های کشاورزی ارگانیک، بازیافت آب باران و کمپوست کردن ممکن است تأثیرات زیست محیطی شما را کاهش دهد.

غذاهای محلی بخرید

حمایت از کشاورزان محلی یک راه عالی برای کاهش ردپای کربن است. خرید محلی وابستگی شما به مواد غذایی را که در فواصل طولانی حمل می شود کاهش می دهد و ممکن است مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را افزایش دهد و به جبران انتشار کربن شما کمک کند.

خوردن غذاهای فصلی و حمایت از تولیدکنندگان ارگانیک راه های دیگری برای به حداقل رساندن رد پای شما هستند. این به این دلیل است که مواد غذایی تولید شده خارج از فصل معمولاً وارداتی هستند یا به دلیل نیاز به گلخانه های گرم شده انرژی بیشتری برای رشد مصرف می کنند.

علاوه بر این، روی آوردن به محصولات حیوانی محلی و پایدار مانند تخم مرغ، مرغ و لبنیات می تواند ردپای کربن شما را کاهش دهد.همچنین ممکن است قدردانی بیشتری از غذاهای منحصر به فرد بومی منطقه خود به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید