کوکونات فتی اسید چیست

کوکونات فتی اسید دی متیل آمین که با نام لورامید نیز شناخته می شود، یک ماده کف زا و نرم کننده می باشد. این محصول از نظر کف زایی ارزش بالایی دارد. به طوری که برای مشخص کردن معیار کیفیت مایعات ظرفشویی، دستشویی و… از میزان کوکونات فتی اسید دی متیل آمین استفاده می شود. هر قدر که این میزان بالاتر باشد؛ کیفیت محصول مورد نظر نیز بالاتر است. جهت خرید یا استعلام قیمت فروش کوکونات فتی اسید از شرکت فرتاک کمک بگیرید.

این ترکیب یعنی کوکونات فتی اسید دی متیل آمین در کشور ما، ایران زمین نیز تولید می شود. تولید این ماده حدود ۳۰۰۰ تن در سال برای ایران است و نیاز جامعه امروزی به گونه ای در حال افزایش است که شاید زمانی این سه هزار تن کوکونات فتی اسید دی متیل آمین پاسخگوی نیاز جامعه نباشد.

 

بیوگرافی کوکونات فتی اسید دی متیل آمین (لورامید)

ترکیب لورامید (کوکونات فتی اسید دی متیل آمین) را به چند روش تولید و تهیه می کنند. البته این روند به صورت مستقیم و به آسانی رخ نمی دهد و برای انجام این عمل و تهیه لورامید ، به مقدمات و لوازمی نیاز است. یکی از آن ها وجود و حضور کاتالیزور است؛ که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • روغن نارگیل
  • متیل استر روغن نارگیل
  • ترکیبی متناسب از روغن سویا و روغن نارگیل

خرید فروش کوکونات فتی اسید

در بعضی مواقع این ماده کف زا و نرم کننده مو را می توان به صورت رنگ روشن مشاهده کرد؛ هنگامی که کوکونات فتی اسید دی متیل آمین در دمایی نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ درجه سلسیوس بماند غلیظ تر شده و ‌همین موضوع شفافیت آن را افزایش می دهد. لورامید یک سورفاکتانت غیر یونی (منظور از غیر یونی بودن این است که بخش آب گریز این ماده در PH رایج فرآورده های آرایشی و بهداشتی، فاقد بار الکتریکی است) با قدرت تقویت کنندگی کف و ویسکوزیته می باشد. حتی در زمانی که غلظت، کم الکترولیت باشد. از ویژگی های بی نظیر کوکونات فتی اسید دی متیل آمین می توان رنگ بسیار شفاف و ناچیز آن و نداشتن بوی متیل استر و متانول اشاره کرد. فرمول شیمیایی این ترکیب CH2_CH2OH می باشد.

 

ساختار لورامید

برای بررسی و شناخت یک محصول و ترکیب آلی، غیرآلی و شیمیایی قبل از هر چیزی باید از ساختار آن، نوع اتم ها، گروه های عاملی و حتی انواع پیوند آن مطلع شویم. دی اتانول آمین که نام دیگر آن ترولامین است؛ اصولا با علامت اختصاری DEA نشان داده می شود. یک ترکیب شیمیایی آلی است که از یک دسته آمین و یک الکل دوتایی ساخته شده است. این الکل دوتایی از دو گروه هیدروکسیل تشکیل گردیده است. هر ماده شیمیایی در کنار خواص شیمیایی دارد؛ یک سری خواص فیزیکی دارد که همراه اوست و تا زمانی که این ماده خالص باشد؛ در این خواص فیزیکی هیچ تغییری ایجاد نمی شود. جرم مولکولی کوکونات فتی اسید دی متیل آمین ۱۳۶۴/۱۰۵g/ mol می باشد. در دمای ۲۶۸/ ۸ درجه سانتی گراد به نقطه جوش رسیده و در دمای ۲۸/۰ درجه سانتی گراد نیز به نقطه ذوب می رسد.

بیشتر بخوانید: چسب لاکسیل

تولید کوکونات فتی اسید

یکی از متداول ترین مواد مصرفی موجود در انواع شامپو، مایع دستشویی، ظرفشویی ها که به جهت ویسکوزیته کردن و پایداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا افزایش کف بیشتری در آن ها پدید آید؛ چیزی نیست جزء کوکونات فتی اسید. کوکونات فتی اسید را گروه ها و شرکت های مختلفی در ایران تهیه می کنند که شما می توانید با کیفیتی بسیار فراتر از استانداردهای ملی این ماده اولیه را خریداری نمایید تا در تولید محصولات نامبرده شده از آن ها به خوبی استفاده به عمل آورید. چرا که در مایعات نامبرده شده هر چقدر از ماده اولیه کوکونات فتی اسید بیشتر استفاده شده باشد؛ شما می توانید نسبت به مرغوب ترین کالای مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

خوشبختانه در داخل ایران به راحتی این ماده اولیه را تولید می کنند و نیازی به واردات آن در کشور های خارج از ایران نمی باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید از مایعات نامبرده شده به جهت افزایش بی رویه کف زایی در آن ها به خوبی استفاده به عمل آورده شود و شما هنگام استفاده از این مایعات متوجه این مسئله کف زایی آن ها می شوید؛ در نظر داشته باشید که از کوکونات فتی اسید در آن ها استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: بوتیل گلایکول

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید