۹ راه برای کمک به شما در بهبود خشکی چشم

به گفته سرویس بهداشت ملی، از هر ۳ نفر ، ۱ نفر حداقل یک بار در طول زندگی خود ، خشکی چشم را تجربه می کند. خشکی چشم معمولاً هنگامی رخ می دهد که چشمان اشک کافی برای هیدراتاسیون ندارند و یا اینکه اشک خیلی سریع تبخیر می شود. این معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی ، فعالیت ها ، تغییرات محیطی ، لنزهای تماسی یا داروهای خاصی اتفاق می افتد. خوشبختانه روشهای طبیعی مختلفی برای درمان خشکی چشم وجود دارد بدون اینکه به هیچ دارویی متوسل شوید.

 

در این مطلب، لیستی از داروهای خانگی را گردآوری کردیم که می تواند در طی چند روز به شما در درمان خشکی چشم کمک کند.

 

۱٫ از یک دستگاه بخور کمک بگیرید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی با داشتن رطوبت بیشتر در هوا ، اشک از چشمان شما کندتر تبخیر می شود

 

یک محیط ناسالم در اکثر موارد عامل اصلی خشکی چشم است ، بنابراین یک مرطوب کننده جواب مشکل شماست. دستگاه بخور، رطوبت را به اتاقی که در آن قرار می گیرد اضافه می کند و با داشتن رطوبت بیشتر در هوا ، اشک از چشمان شما کندتر تبخیر می شود و در نتیجه چشمان شما راحت تر می شود. تهویه اتاق با باز کردن پنجره ها وقتی در اتاق نیستید بسیار مهم است تا از ایجاد کپک جلوگیری کنید. علاوه بر این ، اگر در یک محیط گرد و غبار زندگی می کنید یا کار می کنید ، از فیلتر هوا استفاده کنید.

 

۲٫ یک کمپرس گرم را امتحان کنید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی استفاده از کمپرس گرم روی پلک ها باعث شل شدن روغن های مسدود شده در غدد می شود

 

اشک عمدتا از روغن ، آب و مخاط به مقدار مساوی ساخته می شود. وقتی چشمان شما تحریک و ملتهب می شود ، چشمان شما تولید روغن در غدد پلک را متوقف می کند و در نتیجه باعث خشکی چشم می شوند. یک روش آسان برای کاهش سوزش ناشی از این کار ، استفاده از یک کمپرس گرم روی پلک ها برای چند دقیقه است. رطوبت ناشی از پارچه گرم باعث شل شدن روغن های مسدود شده در غدد و همچنین کاهش ناراحتی می شود.

یک دستمال تمیز را با آب گرم مرطوب کنید.

آب اضافی را خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه آن را روی پلک های خود قرار دهید.

آن را به آرامی روی پلکهای خود فشار دهید.

برای کاهش التهاب ، روزانه تکرار کنید.

 

۳٫ آب بیشتری بنوشید: 

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی توصیه می شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید

 

نوشیدن مقدار زیادی آب و آبرسانی مهمترین عامل برای داشتن یک سبک زندگی سالم تر است. این عملکرد طبیعی تقریباً تمام اعضای بدن ، از جمله چشم ما را تضمین می کند. آب به چشم ها کمک می کند ، این باعث می شود که آنها به اندازه کافی اشک تولید کنند و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند.

توصیه می شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

صبر نکنید تا وقتی که تشنه هستید مقداری آب بخورید زیرا ممکن است از قبل کم آب شوید. همیشه بطری آب در کنار خود داشته باشید و مرتباً بخورید.

 

۴٫ صفحه رایانه خود را تنظیم کنید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی مانیتور صفحه نمایش خود را و همچنین روشنایی صفحه را در سطح راحتی تنظیم کنید

 

اگر مرتباً از رایانه استفاده می کنید، مطمئن شوید که مانیتور کامپیوتر به درستی در موقعیت قرار گرفته است تا فشار چشم را به حداقل برساند. باید در سطح چشم یا کمی پایین تر از آن باشد اما بیشتر یا کمتر از آن نباشد. علاوه بر این ، خیره شدن به صفحه رایانه تعداد دفعات چشمک زدن در هر دقیقه را محدود می کند ، طبق یک مطالعه جدید ، افرادی که به رایانه خود خیره شده اند ۳ برابر کمتر از افراد دیگر چشمک می زنند.

مانیتور صفحه نمایش خود را و همچنین روشنایی صفحه را در سطح راحتی تنظیم کنید.

هنگام کار استراحت منظم کنید. هر ساعت ، ۱۰ دقیقه استراحت کنید و کاری انجام دهید که شامل خیره شدن به صفحه نمی شود.

 

۵- چشمان خود را تمیز نگه دارید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی تمیز کردن چشمها باعث جلوگیری از خشکی چشم می شود

 

بهداشت خوب هنگام درمان خشکی چشم مهم است، به خصوص اگر مدت طولانی است از خشکی چشم رنج می برید. با تمیز کردن پلک ها ، به خصوص لبه های پلک ، شما اساساً در حال از بین بردن کثیفی هایی هستید که می توانند با گذشت زمان ، غده های تولید کننده روغن را در چشم مسدود کنند. ۳ مرحله برای تمیز نگه داشتن چشم و جلوگیری از خشک شدن آنها باید دنبال کنید.

یک کاسه را با آب گرم جوش پر کنید و بگذارید تا خنک شود .

یک قاشق چایخوری سود بیکربنات (جوش شیرین) را اضافه کنید.

یک پد پنبه تمیز را درون محلول فرو کنید و پلک ها و مژه های خود را پاک کنید.

هر بار این روند را با استفاده از یک پنبه تمیز تکرار کنید.

این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید.

 

۶٫ برش های خیار بمالید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی خیار به دلیل داشتن آب زیاد ، می تواند چشم ها را مرطوب کند

 

همه ما آن را دیده ایم و تعجب کرده ایم که چرا بسیاری از افراد در فیلم ها در طول کارهای روزمره خیار خود را بر روی چشم خود قرار می دهند، و اکنون در نهایت به سؤالات ما پاسخ داده می شود. مطالعات نشان داده اند که خیار می تواند تورم اطراف چشم را کاهش داده ، آنها را هیدراته کند و غدد تولید کننده روغن را در چشم تقویت کند. به دلیل داشتن آب زیاد ، می توانند چشم ها را مرطوب کرده و به پوست نفوذ کنند تا در ضمن تسکین خشکی چشم  ، آن را آبرسانی کنند.

۲ برش خیار تازه بگیرید و آنها را روی چشم خود قرار دهید.

آنها را ۱۵ دقیقه در آنجا نگه دارید ، تا زمانی که برش های خیار خشک شوند.

هفته ای دو بار تکرار کنید.

 

۷٫ مصرف امگا ۳ را دو برابر کنید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی مصرف امگا۳ باعث بهبود خشکی چشم می شود

 

شکی نیست که اسیدهای چرب امگا ۳ به طور کلی تأثیرات مثبت بر سلامتی دارند. مولکولهای موجود در امگا ۳ بخشهای تشکیل دهنده غشای سلولی را تشکیل می دهند و در مبارزه با التهاب و ترویج تولید روغن طبیعی در غدد چشم نقش اساسی دارند .

 

طبق مطالعاتی که در حال حاضر در چشم پزشکی انجام شده است ، آنها دریافتند که پیشرفت قابل توجهی در بیمارانی که از سندرم خشکی چشم رنج می برند و امگا ۳ را در رژیم های غذایی خود گنجانده اند ، وجود دارد.

می توانید مکمل ها را مصرف کنید یا آن را از طریق غذاهایی که سرشار از امگا ۳ مانند سالمون ، ماهی تن ، تخم کتان ، دانه چیا ، سویا ، روغن کلزا و غیره هستند ، وارد رژیم غذایی خود کنید.

 

۸- قطره روغن کرچک را امتحان کنید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی روغن کرچک باعث تسکین چشم های تحریک شده می شود

 

روغن کرچک تنها نوع روغن است که به عنوان نگهدارنده آب عمل می کند ، و آن را به یک داروی ایده آل برای خشکی چشم تبدیل می کند زیرا می تواند از تبخیر اشک جلوگیری کند. با استفاده از روغن کرچک برای خشکی چشم می توانید تسکین فوری دریافت کرده و ناراحتی را کاهش دهید.

روغن کرچک باعث تسکین چشم های تحریک شده نیز می شود. باعث کاهش احساس سوزش ، قرمزی و تورم ناشی از خشکی چشم می شود. روغن کرچک همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند عفونت های چشم را درمان کرده و از ورود باکتری ها به چشم جلوگیری کند.

درست قبل از خواب ، در حالی که دراز کشیده اید ، ۱-۳ قطره روغن کرچک را در هر چشم بریزید.

در حالی که چشمان شما بسته است ، روغن را به مدت چند دقیقه داخل چشم خود ماساژ دهید

حداقل ۱۲ ساعت پس از استفاده از روغن کرچک لنزهای تماسی را به کار نبرید ، این باعث می شود چشم شما حساس شود.

هر شب درست قبل از خواب به مدت یک هفته تکرار کنید.

 

۹٫ انگور بخورید:

 

 داروی درمان خشکی چشم, خشکی چشم درطب سنتی رژیم غذایی غنی شده با انگور می تواند چشم ها را مرطوب کند

 

در تحقیقات انجام شده توسط انستیتوی ملی بهداشت مشخص شد که در افرادی که انگور می خورند و علائم خشکی چشم دارند ، علائم آنها بعد از یک هفته مصرف انگور کاهش قابل توجهی پیدا می کند. این تحقیق نشان می دهد که رژیم غذایی غنی شده با انگور می تواند چشم ها را مرطوب کند و می تواند شبکیه را از زوال نیز محافظت کند و در عین حال مراقبت عالی از چشم را نیز انجام دهد. علاوه بر آن ، انگور به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ، میزان پروتئین التهابی را کاهش داده و استرس اکسیداتیو را در سیستم کاهش می دهد.

میزان توصیه شده انگور تقریباً یک فنجان در روز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید