آیا تنگ کردن واژن خطر دارد؟

  آیا تنگ کردن واژن خطر دارد؟

واژینوپلاستی (همچنین به عنوان کولپورافی خلفی نیز شناخته می شود) روشی است که برای سفت کردن مهبل طراحی شده است. جایگزین سفت کردن واژن غیر تهاجمی از طریق بافت های گرم کننده با امواج رادیویی یا لیزر است.

 چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن(تنگ کردن واژن) مناسب است؟

"این روشها برای از بین بردن یا تغییر شکل مجدد بافت واژن از لیزرها و سایر دستگاههای مبتنی بر انرژی [مانند رادیو فرکانس] استفاده می کند. … FDA دستگاههای لیزر و مبتنی بر انرژی را برای از بین بردن بافت غیرقانونی یا پیش سرطانی دهانه رحم یا واژن و همچنین کندیلوم پاک کرده است. (زگیل تناسلی) و سایر شرایط جدی.

 هزینه جراحی زیبایی واژن / تنگ کردن واژن چقدر است؟

 

گشادی واژن ، شل شدن واژن ، ترمیم واژن ،

در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۸ ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در مورد استفاده از لیزر (دستگاه های "مبتنی بر انرژی") برای "جوان سازی" واژن یا روش های زیبایی آرایشی واژن هشدار داد. طبق گفته FDA ، استفاده از لیزر به این روش می تواند منجر به سوختگی واژن ، زخم ، درد در حین مقاربت و درد مزمن شود. این دستگاه ها در آژانس برای مصارف خاص زنان و زایمان مانند تخریب بافتهای پیش سرطانی گردن رحم یا واژن و از بین بردن زگیل تناسلی تأیید شده اند ، اما برای مصارف دیگر نیست.

اسکات گوتلیب ، کمیسر FDA ، توضیح داد که بسیاری از تولید کنندگان در حال بازاریابی دستگاه های خود برای مصارف مصوب FDA نیستند. گوتلیب گفت: این کاربردهای غیرقابل تأیید برای رویه هایی مانند "جوان سازی واژن" باعث شده است موارد متعددی از آسیب جدی دیده شود و بازاریابی فریبنده را "مبهم" عنوان کرد ، ضمن آنکه اظهار داشت که این عمل نه تنها خطرناک است بلکه فایده ای هم ندارد. FDA آلما لیزر ، BTL زیبایی شناسی ، صنایع BTL ، InMode ، Cynosure ، ThermiGen و Sciton را به عنوان تولید کنندگان به عنوان لیزر نامناسب بازاریابی برای "جوان سازی" واژن و سایر موارد استفاده نشده تأیید کرد.

علاوه بر "جوان سازی" ، که یک روش آرایشی است ، FDA همچنین سازندگان را برای بازاریابی لیزر برای معالجه علائمی مانند خشکی واژن یا خارش ، درد هنگام مقاربت ، کاهش احساس جنسی یا "سستی واژن" مورد انتقاد قرار داد. هیچ تولید کننده شواهدی به FDA ارسال نکرده است که نشان می دهد لیزر برای هر یک از این علائم موثر است.

چرا FDA قدم غیرعادی در صدور اخطار به عموم مردم در مورد استفاده نادرست از وسیله جراحی برداشت؟ ما تمام دلایلی که FDA عمل کرده است را نمی دانیم ، اما می دانیم که در سالهای گذشته تعداد زنانی که تحت عمل جراحی زیبایی روی واژن و ولووا قرار گرفته اند افزایش یافته است. طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، بیش از ۱۲۰۰۰ عمل در سال ۲۰۱۶ توسط اعضای آنها انجام شده است. این افزایش ۳۹٪ نسبت به مدت زمان یک سال است! (این اعداد شامل جراحی تأیید جنسیت نمی شوند ، که این یک روش درمانی است ، نه یک روش آرایشی.)

"جوانسازی" واژن چیست؟ این یک اصطلاح بازاریابی است. هیچ چیز برای جوان سازی واژن از طریق جراحی یا هر روش دیگری وجود ندارد. با این حال ، "جوان سازی" واژن ، از جمله توسط جراحان انجام می شود. آنها برای ترمیم یا تقویت ظاهر واژن جراحی ارائه می دهند ، که می تواند باریک بودن باز شدن مهبل باشد. جراحی "جوان سازی" گاهی باعث تغییر در ظاهر لب های داخلی و بیرونی ورم (لاله ها) نیز می شود. چرا این رویه ها بسیار رایج تر شده اند؟ ما مطمئناً نمی دانیم ، اما به نظر می رسد که این ترکیبی از فشار و فشار باشد – زنانی که توسط تبلیغات و پیام های تهاجمی به منظور جبران ناامنی ، وارد مطب های جراحان زیبایی می شوند و زنانی که تحت فشار قرار می گیرند یا خود رانده می شوند. احساسات ذاتی خود را در مورد دستگاه تناسلی آنها. ماهیت فراگیر پورنوگرافی آنلاین ممکن است عاملی در ایجاد احساس نارضایتی از بدن طبیعی باشد ، اما حتی بدون اینکه در معرض تصاویر غیرواقعی از دستگاه تناسلی زنان قرار بگیرد ، ممکن است برخی از خانمها از نظر ظاهری احساس بدی داشته باشند. شرم درباره دستگاه تناسلی ما هنوز هم بسیار رایج است.

این تأثیرات زنان را به دنبال یافتن راه حل های پزشکی سوق می دهد ، با وجود این که هیچ مدرک محکمی در دست نیست که اکثر افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی واژن قرار می گیرند از نتیجه راضی هستند.

چه کار کنیم؟ اگر کسی با لیزر به واژن شما نزدیک شد ، فقط بگوید نه! اگر علائم نگران کننده ای دارید ، از جمله مواردی که توسط FDA توضیح داده شده است ، راه حل های اثبات شده را پیدا کنید – روان کننده ها به خشکی واژن کمک می کنند ، تمرینات کگل به تن و مهار بی هوشی واژن کمک می کند و غیره. بدن های ما ، خود ما ، پروژه زیبایی دهانه رحم و مواد تولید شده توسط مراکز بهداشت زنان فمینیستی برای نمایش زنان واقعی و دستگاه تناسلی آنها.

در این مقاله توسط NWHN می توانید اطلاعات بیشتری در مورد معنی بودن زنانه بودن و فمینیستی بودن کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید