پین رزوه دار چیست؟

پین رزوه دار دارای کیفیت های متفاوت است. پیچ تی و بوش ساچمه ای نیز دارای کیفیت و جنس های متفاوت هستند، اما جنس فولاد و زینک برای برخی از این مدل ها به عنوان بهترین جنس است.

پین رزوه دار

پین‌های رزوه دار بیرون‌کش دارای سوراخ‌های ضربه‌ای و برجسته هستند و شیارهای تعبیه شده است. تغییر در پین استاندارد نیز حذف شده است، آن هم برای ساختن پین ها به اندازه کافی برای سوراخ کردن و ضربه زدن و سخت شدن مجدد، که می تواند منجر به آسیب شود. پین‌های رزوه دار بیرون‌کش یکسان و قابل تعویض هستند همان تحمل و دقت بالا را دارند و مارپیچ منحصر به فرد آنها به طور مداوم یکنواخت است.

پیچ تی T

مهره های تی که معمولا به آن مهره های سه راهی و پین کور می گویند، در چوب، کامپوزیت، ذرات یا سایر مواد نرم استفاده می شود. مهره های تی ساخته شده از یک بشکه رزوه ای داخلی و فلنج، دارای شاخک های کوچک (معمولاً ۳ یا ۴) هستند که در سطح نصب نرم فرو می روند. گاهی اوقات می توان آنها را دندانه کرد تا چسبندگی بهتری داشته باشد. شاخک های یک مهره سه راهی مانند قلاب هایی عمل می کنند که مهره را روی سطح نگه می دارند و تا زمانی که پیچ در طول مناسب باشد، سطحی صاف در سمت مهره ایجاد می کند.

نصب پیچ T

نصب پیچ T یک فرآیند ساده است. ابتدا از مته ای که فقط پهن تر از قطر لوله مهره کور است برای سوراخ کردن مواد نرم استفاده می شود. در مرحله بعد، مهره را می توان هل داد یا با چکش به آرامی ضربه زد، بنابراین شاخک ها شروع به حفاری در مواد می کنند. سپس، پیچ را از طرف دیگر عبور دهید و آن را به مهره تی بزنید. در نهایت پیچ را سفت کنید. همانطور که پیچ در حال سفت شدن است، مهره به داخل مواد نرم کشیده می شود تا زمانی که در برابر سطح مواد قرار گیرد.

فواید پین تی

مهره و پیچ و مهره سه راهی در طول زمان باعث حفظ بهتر چوب می شود و پیچ های چوبی این کار را انجام می دهند. به دلیل ماهیت شاخک ها، بعید است که ارتعاش شل شوند. اگرچه ممکن است پیچ به مرور زمان به دلیل ارتعاشات شل شود، اما بازبینی مجدد و سفت کردن پیچ به هر حال مهره را دوباره سفت می کند. از آنجایی که شاخک‌های کوچک مواد را فرو می‌کنند، احتمال شکافتن یا ترک خوردن مواد کمتر است.

در حالی که پین تی در بسیاری از انواع موجود است، رایج ترین آنها با سه یا چهار شاخه عرضه می شود. چهار شاخ برای مواد نرم عالی هستند در حالی که سه شاخک در چوب های سخت تر ترجیح داده می شوند. اگر پیچی از کار افتاد و برداشته شد اما رزوه آن از بین رفت، یک مهره تی با قطر بشکه مناسب و پیچ تطبیق داده شده و به جای سوراخ کردن یک سوراخ بزرگتر یا جابجایی محل پیچ، از همان سوراخ استفاده کنید. این مهره ها هم به دلیل قابلیت همسطح نشستن و هم برای حذف و نصب مجدد قطعات معمولاً روی مبلمان استفاده می شوند.

فولاد ضد زنگ

گریدهای ۱۸-۸ یا ۳۰۴ فولاد ضد زنگ برای بسیاری از کاربردهای عمومی، به ویژه محیط‌های مرطوب آب شیرین و غیر نمک مناسب هستند. مقاوم در برابر خوردگی و بادوام، فولاد ضد زنگ ۱۸-۸ معادل فولاد ضد زنگ درجه A2 است. برای محیط های بسیار خورنده تر، مانند کاربردهای آب شور یا دریایی، فولاد ضد زنگ ۳۱۶ انتخاب ایده آلی است. فولاد ضد زنگ ۳۱۶ معادل فولاد ضد زنگ A4 است.

فولاد زینک اندود

روی رایج ترین و مقرون به صرفه ترین نوع آبکاری برای اتصال دهنده ها است. روکش روی یک لایه رویی محافظ “فداکاری” در برابر خوردگی اضافه می کند و در عین حال یک روکش براق به بست اضافه می کند. روکش روی برای استفاده در فضای داخلی که دائماً در معرض عناصر خشن نباشد ایده آل است.

بوش ساچمه ای

نوع بلند LM-L

  • این نوع دارای دو نگهدارنده استاندارد است
  • بنابراین برای مکان های موضوعی مناسب است
  • همانند ساعت انسان فعالیت می کند

نوع فلنج (گرد)

  • آستین بوش و فلنج دارای استاندارد خطی
  • بوش ها به صورت یک تکه در می آیند. این نوع می تواند باشد
  • به طور مستقیم به یک محفظه پیچ شده و نصب می شود

نوع فلنج (مربع)

فلنج از نوع LMF به شکل مربع بریده شده است. در مقایسه با نوع گرد، ارتفاع خط مرکزی این نوع کمتر است که طراحی های فشرده را ممکن می کند.

نوع فلنج بلند (گرد)

این نسخه طولانی تر از نوع فلنج است، با آستین بوش و فلنج به صورت یک تکه تشکیل شده است. آی تی را می توان به طور مستقیم به یک محفظه پیچ کرد و نصب را انجام داد. دارای دو نگهدارنده استاندارد است و بنابراین برای مکان های موضوعی و برای بارگذاری لحظه ای مناسب است.

نوع فلنج بلند (مربع)

فلنج از نوع LMF-L به شکل مربع بریده شده است. در مقایسه با نوع گرد، این نوع کمتر است ارتفاع خط مرکزی، طراحی های فشرده را ممکن می کند.

نوع فلنج (مربع بیضی شکل)

  • فلنج و آستین بوش به یک شکل می شوند
  • قطعه، و فلنج گرد به صورت موازی روی دو بریده می شود
  • طرف های مخالف در مقایسه با نوع LMK، این دارای یک است
  • ارتفاع خط مرکزی پایین تر، که باعث ایجاد طرح های فشرده می شود
  • تحمل بار از طرف صاف

نوع فلنج بلند (مربع بیضی شکل)

با توجه به شکل بیضی مربعی فلنج، این نوع ارتفاع خط مرکزی کمتری نسبت به نوع LMK-L دارد و امکان ساخت طرح های فشرده این دو را شامل می شود. دارای نگهدارنده از نوع استاندارد، که بهترین مدل است. مناسب برای مکانی در معرض بار لحظه ای.

بوش ساچمه ای انواع متفاوتی دارد که در اینجا نام بردیم. برای خرید این بوش های ساچمه ای مناسب کار خود و کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت formoboresh.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید