۶ آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

انتخاب یک آنتی ویروس خوب هیچ وقت انتخاب آسانی نبوده؛ حتی برای آنهایی که خود را کاربر حرفه ای می دانند. دغدغه مهمی که هر سال با پیچیده تر شدن تهدیدات امنیتی مشکل تر از قبل می شود.

 

اینکه کدام آنتی ویروس از بقیه بهتر است یا کدام یک می تواند انتظارات ویژه شما را برآورده کند. سوالاتی هستند که بی تردید پاسخ های متنوعی هم دارند. بسیاری از بسته های امنیتی امروزی در حال گذار از شیوه های قدیمی شناسایی و مقابله با بدافزارها به شیوه های جدید هستند. همین موضوع موجب شده تا خیلی از بهترین های آنتی ویروس های قدیم امروزه دیگر بهترین نباشند. در گزارش این صفحه ما فهرستی از شش آنتی ویروس برتر سال ۲۰۱۷ را پیدا می کنید.

 

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

با وجود سارقان مرورگر که صفحه جستجویتان را هدف قرار می دهند و یا ransomware هایی که تمام فایل های شما را کد گذاری می کنند همه کامپیوتر های شخصی (و حتی اسمارتفون ها!) به یک بسته آنتی ویروس مناسب برای کنترل این خطرات احتمالی نیاز دارند. تنها به آنتی ویروس مایکروسافت یعنی Windows Defender اتکا نکنید. درست است که این نرم افزار رایگان بوده و کار با آن ساده است اما آزمایشات نشان می دهند که میزان محافظت آن گاهی به ۹۵% و گاهی پایین تر نیز افت می کند که در مقایسه با آمار ۹۹% دیگر رقبا کم به نظر می رسد.

این موضوع به این معنی نیست که می بایست شروع به پول سوزاندن کنید، خیر. در واقع کاربران با تجربه می توانند با استفاده از ترکیب ابزار های آنتی ویروس رایگان و دیگر محصولات اوپن سورس امنیتی راهکار های امنیتی بسیار خوبی بسازند. بسته های امنیتی تجاری معمولا (اما نه همیشه) بهترین امنیت و حفاظت ممکن را ارائه می کنند و گاهی برنامه های اضافی ای نظیر مدیریت کننده کلمه عبور، وب فیلترینگ و غیره را در خود جای می دهند. اگر می خواهید بیشترین امنیت ممکن را داشته باشید بهتر است سر کیسه را شل کنید.

 

BitDefender Antivirus Plus 2018

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ محافظت قوی و قابل اتکا

+ دقیق

+ مدیریت پسورد

_ ممکن است سنگین باشد

در دنیایی که مملو از نرم افزار های امنیتی رایگان است، هزینه سالیانه ۳۹٫۹۹ دلار برای آنتی ویروس Bitdefender Plus 2018 کمی گران به نظر می رسد. مخصوصا وقتی که امسال در مقایسه با سال گذشته این بسته تنها بر روی یک وسیله قابل نصب شدن می باشد در حالی که تا سال گذشته امکان نصب آن بر روی ۳ دستگاه به طور همزمان وجود داشت.

با این حال جنبه های مثبتی نیز وجود دارد. موتور بیت دفندر یکی از دقیق ترین و قابل اتکا ترین های بازار است که تمام تست کننده های مستقل بزرگ آن را تایید می کنند.

وب فیلترینگ نیز دسترسی به وبسایت هایی حامل بدافزار را مسدود می کند، مرورگری ایمن مطمئن می شود که تراکنش های مالی تان در فضایی ایمن انجام می شوند و نرم افزار مدیریت پسورد موجود هم در پر کردن خودکار اطلاعات کارت اعتباری در خرید های اینترنتی به شما کمک خواهد کرد.

ماژول آنتی فیشینگ بسیار خوبی نیز در بسته موجود است که شما را از وجود لینک های بد در نتایج جستجو آگاه می کند و دسترسی به وبسایت های خطرناک را مسدود می کند.

چندین مشکل با این نرم افزار وجود دارد، منابع پردازشی بیش از حد متوسط مصرف می کند و ممکن است با برخی نرم افزار ها مشکل داشته باشد. اما با این حال باز هم این آنتی ویروس بسیار دوست داشتنی بوده میزان تشخیص خطر عالی، عملکردی عالی و قابلیت های اضافی زیادی دارد که قیمت بالای آن را توجیح می کند.

همچنین می توانید نسخه Total Security 2018 را با قیمتی نه چندان بالاتر خریداری کنید. این بسته فایروال، کنترل والدین، آنتی اسپم، رمز گزاری فایل ها و غیره را هم در خود جای داده و می توان آن را بر روی تا ۵ دستگاه ویندوزی، مک و اندروید (IOS به زودی ارائه می شود) نصب کرد.

 

ESET NOD32 Antivirus

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ قابلیت شخصی سازی بالا

+ کنترل دسترسی به دستگاه

_ نسبتا گران

_ برای افراد تازه کار مناسب نیست

اگر اغلب آنتی ویروس ها را بر اساس قابلیت های گوناگونی که دارند قضاوت می کنید احتمالا NOD32 شما را نا امید خواهد کرد. این بسته نه فایروال دارد، نه مدیریت پسورد، نه فایل شردر، اسکنر آسیب پذیری سیستم و یا هر آپشن اضافی ای که در دیگر آنتی ویروس ها می بینید.

البته این بدین معنی نیست که این آنتی ویروس در قدرت چیزی کم دارد بلکه فقط تمرکز اش را بر روی اساس های اصلی یک آنتی ویروس متمرکز کرده است. آنتی ویروس ESET NOD32 دارای محافظت از بد افزار به صورت زنده (real-time malware protection)، لایه ای ضد ابزار های اخاذی اینترنتی(anti-ransomware layer)، محافظ از افشا شدن اطلاعات، فیلترینگ URL برای مسدود کردن وبسایت های بد و ماژولی دارد که با استفاده از اسکریپ های بد افزار ها و Powershell از حمله ی بد افزار ها جلوگیری می کند.

یک ماژول کنترل دستگاه (Device control) نیز وجود دارد که خطر آلودگی ناشی از دیگر دستگاه ها را با کنترل دسترسی به ،USB، هارد درایو های اکسترنال و حتی دستگاه هایی که به وسیله بلوتوث و FireWire متصل می شوند را نیز کنترل می کند. این قابلیت کمی عجیب به نظر می رسد اما اگر به وفور دستگاه های دیگر را به کامپیوتر تان متصل می کند ممکن است وجه تمایز خوبی به شمار رود.

ESET NOD32 کاربران تازه کار را هدف قرار نداده است. رابطه کاربری آن گاها شلخته است و برخی قابلیت های آن هم بیش از حد پیشرفته هستند و حتی گزینه Help هم همیشه دقیقا کمک کننده نیست.

کاربران با تجربه قدرت و قابلیت تنظیم پذیری ESET NOD32 را با آغوش باز می پذیرند. میزان محافظت بیش از حد معمول این آنتی ویروس شما را ایمن نگه می دارد و طراحی سبک آن نیز سیستم شما را کند نخواهد کرد.

اما مهمترین دغدغه کاربران فعالسازی این آنتی ویروس است که پیشنهاد ما خرید لایسنس نود ۳۲ از سایت های معتبر است

 

F-Secure Antivirus

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ بسیار کاربر محور

+ ارزش زیاد نسبت به هزینه پرداختی

_ نسبت به خطرات بعضاً ضعیف عمل می کند

اگر سنگین بودن برخی آنتی ویروس ها خسته شده اید، آنتی ویروس F-Secure تغییر خوبی برایتان خواهد بود. در این بسته هیچ گونه گزینه اضافی بلااستفاده ای وجود ندارد تنها با خرید این بسته محافظت اینترنتی و آنتی ویروس دریافت خواهید کرد.

اینکه همه چیز ساده و بی آلایش است به معنی از بین رفتن امنیت شما نخواهد بود. عموما این بسته در تست های AV از لحاظ محافظت و امنیت امتیاز کامل دریافت می کند و در مقایسه های صورت گرفته از سوی AV نیز امتیازات بالایی می گیرد. همچنین گفته می شود که این آنتی ویروس نسبت به بسیاری از رقبا موارد مثبت بیشتری را به عنوان خطر شناسایی می کند اما اینکه این موضوع بر کار شما چه تاثیری می گذارد بستگی به این دارد که چگونه از کامپیوتر تان استفاده می کنید.

رابط کاربری این نرم افزار خود نکته مثبت بزرگی است. کار با آن بسیار راحت است، بسیار سبک و روان بوده و اغلب اوقات هم می توانید برنامه را به حال خود گذاشته تا از کامپیوتر تان محافظت کند. برنامه تاثیر بسیار کمی بر روی عملکرد سیستم تان می گذارد و اگر نیازی به دست ورزی در آن داشتید می توانید تنها با چند کلیک مشکل را حل کنید.

رقبایی نظیر Bitdefender و Kaspersky محافظت بهتر و قابلیت های بیشتری دارند اما همچنان بسته آنتی ویروس F-Secure گزینه ای جذاب به نظر می رسد: سریع، سبک بوده و به راحتی می تواند بدون تداخل با دیگر ابزار های امنیتی کار کند. ارزش آن نسبت به قیمت هم بسیار خوب به نظر می رسد.

 

Kaspersky Antivirus 2017

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ امینتی قابل اطمینان برای تازه کار ها و حرفه ای ها

+ یکی از بهترین آنتی ویروس ها از لحاظ عملکرد

+ کار کردن با آن بسیار آسان است

_ بسته های کامل آن ارزش بهتری نسبت به قیمت دارند

آنتی ویروس کاسپرسکی ۲۰۱۷ بسته ای صاف و ساده است که تمرکز اش بر روی نیاز های ضروری امنیتی است، چیز هایی نظیر وب فیلترینگ برای مسدود کردن آدرس های اینترنتی خطرناک، موتور آنتی ویروس دقیق که خطرات را شناسایی و از بین می برد و تکنولوژی های نظارت بر خود (Self monitoring) که اعمال خطرناک را شناسایی کرده و بازگردانی می کند.

خوشبختانه چیز هایی که دریافت می کنید بسیار خوب کار می کنند. خیلی، خیلی خوب! همواره مشاهده می کنیم که آنتی ویروس کاسپرسکی یکی از بهترین آنتی ویروس ها در شناسایی و حذف بد افزار ها از سیستم های آلوده بوده و علاوه بر این در وبسایت هایی نظیر AV-Comparatives از آن دسته است که بیشترین رتبه را دریافت می کنند.

کار با آن نیز آسان است. رابط کاربری آن به خوبی طراحی شده است و به اندازه کافی کلید و آپشن دارد اما خیلی هم ساده نیست و خیلی هم پیچیده و ترسناک نیست. در صفحه اصلی آن نیز آموزش های زیادی برای توضیح نحوه عملکرد امکانات مختلف برنامه وجود دارد. حتی یک فرد تازه کار هم خیلی سریع به آن عادت می کند.

در بهترین شرایط هم می توان گفت قیمت آن هم متوسط است. اگر به دنبال ارزش خرید بالاتری هستید سرغ Kaspersky Total Security بروید. این بسته نه تنها این بسته کامل بوده و محافظت از حریم شخصی، کد گذاری، مدیریت پسورد، کنترل والدین و دیگر قابلیت ها را دارد بلکه به دلایلی قیمتی کمتر از Kaspersky Antivirus 2017 نیز دارد.

اما اگر تنها به دنبال آنتی ویروسی دقیق، قابل اتکا و مدام هستید، Antivirus کاسپرسکی کار شما را راه می اندازد.

 

Norton AntiVirus Basic

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ حتی بد افزار های جدید را هم مسدود می کند

+ تاثیر کم بر روی منابع پردازشی کامپیوتر

_ افزونه های مرورگری که در بسته قرار دارند قابل اتکا نیستند

آنتی ویروس نورتون یک ضد بد افزار با کیفیت است که به صورت خودکار از کامپیوتر تان محافظت می کند اما آپشن ها و تنظیمات زیادی دارد که افرادی که به آن ها نیاز دارند از آن استفاده کنند.

این آنتی ویروس یکی از بهترین مسدود کننده URL ها را دارد که دسترسی به وبسایت های حامل بد افزار را مسدود می کند. اگر این لایه امنیتی چیزی را جا بگذارد، یک سرویس file reputation عالی خطر را بلافاصله شناسایی می کند. ولی اگر باز هم بد افزار به درون سیستم راه پیدا کرد سیستم نظارت رفتاری هوشمند سریعا آن را از بین خواهد برد.

اگر از آن دسته هستید که خودتان تمایل دارید دست به عمل شوید می توانید خودتان به صورت دستی اسکن را انجام دهید. و یا اینکه می توانید اسکن های شخصی ساخته و آن ها را ذخیره کنید تا تنها نقاطی که می خواهید را اسکن کنید. حتی می توانید آن ها را زمانبندی کنید تا در زمان به خصوصی انجام شوند اما تنها وقتی که سیستم تان کاری انجام نمی دهد و باتری کافی دارد.

ممکن است با افزونه های مرورگری این بسته مشکلاتی پدیدی بیاید. افزونه Norton Identity Safe یک برنامه مدیریت پسورد بسیار توانا است اما ما متوجه شدیم که افزونه کروم آن بی دلیل از کار می افتد. گزارش های بسیاری در این مورد ثبت شده است از این رو به نظر می رسد که مشکلی جدی و واقعی در این مورد وجود دارد.

با این حال لازم نیست حتما از Identity Safe استفاده کنید زیرا قابلیت های اصلی Norton Basic تمام چیز های مهم را دارد: کار با آن راحت است، تنظیماتی که حرفه ای ها می خواهند را دارد، رتبه بالایی در تست ها دریافت کرده است و به طوری دقیق طراحی شده است که کمترین لطمه را بر عملکرد سیستم تان می گذارد.

 

Panda Antivirus Pro

6 آنتی ویروس برتر دنیای کامپیوتر

+ رابط کاربری کاربر پسندانه

+ کار با آن راحت است

_ فایروال محدود

شناسایی بد افزار به صورت زنده، اسکن فضای مجازی سریع، فیلترنیگ URL برای مسدود کردن وبسایت های حامل بد افزار، همه این ها قابلیت هایی هستند که آنتی ویروس Panda از آن ها بهره می برد و چیز هایی هستند که در تمام آنتی ویروس های برتر موجود هستند.

این تازه شروع کار است. یک فایروال دو طرفه ساده امنیت سیستم شما را تضمین می کند. سیستم کنترل اپلیکشن می تواند اینکه چه برنامه هایی در کامپیوتر شما فعال هستند را کنترل کند و حتی برخی از بد افزار های جدید و ناشناخته را نیز متوقف کند. در آن کیبوردی مجازی هم قرار دارد که به شما کمک میکند اطلاعات محرمانه تان را از دست کی لاگر (Key logger) ها در امان نگه دارید. در این بسته حتی ابزاری قرار دارد که به وسیله آن می توانید یک دیسک USB نجات قابل بوت شدن بسازید که برای حذف کردن سرسخت ترین خطرات احتمالی نیز آماده باشد.

برخی از قابلیت های اضافی نسبتا ساده هستند. به عنوان مثال فایروال وظیفه اش را انجام می دهد و شما را ایمن تر می کند اما با دیگر فایروال های تخصصی قابل مقایسه نیستند. احتمالا کاربران با تجربه به چیزی بیشتر نیاز خواهند داشت.

ساده بودن سیستم حداقل کار کردن با آن را ساده می کند. آپشن ها در یک رابط کاربری سر راست مانند آن چه در ویندوز ۱۰ شاهد آن هستیم قرار گرفته اند که تمام ماژول ها با یک یا دو کلیک قابل دسترسی هستند. حتی فایروال هم به چیزی بیشتر از محل فعلی شبکه تان یعنی :خانه، محل کار یا مکان عمومی، نیاز ندارد.

نتایج چندانی در مورد پاندا از آزمایش های مستقل در دست نیست اما آمار و ارقامی که ما مشاهده کردیم نشان می دهد که این بسته محافظتی بیش از حد میانگین ارائه کرده و به طور کلی در مقابله با بد افزار ها کارش را به درستی انجام می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید