تفاوت فارکس و باینری آپشن

آپشن ها در دنیای بازار مالی جذابیت خاص خود را دارند. باینری آپشن از تازه ترین آپشن های موجود در بازار فارکس است. همانطور که می‌دانید باینری آپشن تفاوت هایی با بازار فارکس دارد. معامله گر در هر دو بازار فارکس و باینری می‌تواند نماد مد نظر خود را خرید یا فروش بزند. اما راه فارکس و باینری در انتخاب بهترین بروکر فارکس و باینری و روش انجام معامله جدا میشود.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

در بازار فارکس وقتی معامله گر موقعیت خرید یا فروش را انتخاب میکند می‌تواند حد ضرر برای این معامله نیز در نظر بگیرد که اگر روند بازار خلاف آنچه که او پیش بینی کرده بود پیش برود معامله بسته شود و معامله گر به اندازه ی حد ضرری که خودش تشخیص داده ضرر می کند. و اگر حد ضرری مشخص نکره باشد ممکن است کال مارجین شود. اگر پیش بینی معامله گر درست باشد و بازار طبق آنچه پیش بینی کرده بود حرکت کند معامله گر وارد سود میشود. اگر معامله گر از قبل میزان سود خود را مشخص کرده باشد و مقدار Take Profit یا سیو سود برای معامله اش فعال کرده باشد معامله در نقطه مورد نظر بسته می شود برخی معامله گران نیز تا انتهای روند بازار را دنبال می‌کنند و قبل از تغییر روند معامله را در سود می بندد.

اما در معاملات باینری آپشن میزان سود و ضرر مشخص است. در مدت زمانی که پیش بینی خود را فعال کرده اید میزان درصد سودی که بروکر در اول معاملات مشخص کرده است به پیش بینی درست شما تعلق میگیرد ولی اگر پیش بینی شما نادرست باشد کل سرمایه را که برای معامله انتخاب کرده اید از دست می دهید. به عنوان مثال شما پیش بینی کرده اید که در ۱۰ دقیقه آینده جفت ارز یورو دلار از مقدار فعلی نرخ بیشتری خواهد داشت میزان سرمایه که برای این پیش بینی خود انتخاب کرده اید ۱۰۰ دلار است و بروکر برای این پیش بینی سود ۷۰ درصدی را فعال کرده است. حال اگر پس از ده دقیقه پیش بینی شما درست باشد شما ۷۰ دلار سود می کنید ولی اگر پیش بینی شما نادرست باشد ۱۰۰ دلار را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: کپیتال اکستند

یکی از تفاوت های مهم دیگری که در باینری آپشن و بازار فارکس وجود دارد فاکتور زمان است. در باینری آپشن اگر پیش بینی شما در مدت زمان مشخص به وقوع نپیوندها معامله گر ضرر می‌کند این در حالی است که در معاملات فارکس زمان اهمیت چندانی ندارد. یعنی لازم نیست که در زمان مشخصی روند طبق پیش بینی شما پیش برود فقط کافیست که پیش بینی تان درست باشد به هر حال نباید فراموش کرد که دقت در تحلیل فاکتور مهم مشترک هر دو بازار است.

آلپاری یا پاکت آپشن

بروکر آلپاری یا پاکت آپشن

مقایسه دو بروکر باینری آپشن :

بروکر آلپاری مدتهاست که در بازار فارکس فعالیت دارد و حساب باینری آپشن یکی از حسابهای این بروکر می باشد. آلپاری برای معاملات آپشن خود از پلتفرم تجاری fix contracts trader استفاده می کند. شما علاوه بر امکانات تحت وب این پلتفرم می‌توانید از نسخه اندروید آن نیز استفاده کنید. همچنین شما می توانید به شکل آموزشی و دمو از این پلت فرم برای تمرین بیشتر استفاده کنید. شما در این پلت فرم امکان انجام انواع معامله باینری را دارید. حداقل مقدار سود در این بروکر ۵۰% می باشد. و در بازه های زمانی متفاوت مقدار سود تا ۱۰۰٪ افزایش می یابد. حداقل سرمایه لازم برای شروع باینری آپشن با آلپاری فقط یک دلار است.

بروکر پاکت آپشن صرفاً معاملات آپشن را پشتیبانی می کند. این بروکر ثبت شده در جزایر مارشال است و رگوله سازمان مالی IFMRRC می باشد واقعیتش خود پاکت آپشن ادعا رو کرده ولی من پیدا نکردم). مقدار سود در این بروکر برای معاملات بیش از ۹۰ درصد می باشد. حداقل سرمایه ای که در پاکت آپشن نیاز دارید ۵۰ دلار است. پاکت آپشن برای افرادی که هنگام واریز کد easystart100 را وارد می‌کنند دو برابر مقدار واریزیشان حساب شان را شارژ می کند. البته که این مقدار وجه قابل برداشت نیست و باید حداقل ۵۰ برابر این حجم را معامله انجام دهید تا بتوانید از حسابتان برداشت کنید. یکی دیگر از امکاناتی که با پاکت آپشن در اختیار شما قرار می دهد استفاده از سوشال مارکتینگ (social marketing) است شما در سوشال مارکتینگ می توانید لیست بهترین معامله گران را مشاهده کنید پس از رصد عملکرد آن ها با یک کلیک می توانید معاملات آن را کپی کنید به این معنی که معاملات آنها برای شما نیز انجام می شود.

  • متاسفانه کامنتهای منفی زیادی در مورد پاکت آپشن دریافت کردم. توصیه میکنم در سرمایه گذاری در این بروکر مراقب باشید.
  • آلپاری بروکر معتبر و قدیمی هست و در مورد واریز و برداشت امتحان خودش رو به معامله گرات پس داده است.

منبع: تفاوت بروکرهای فارکس

دیدگاهتان را بنویسید