لاغری موضعی بدن

چاق شدن یک اندام خاص از بدن، که به لاغری موضعی بدن معروف است، باعث بهم ریختن تیپ و اندام فرد شده و او را به تکاپو برای حل این مشکل، و رسیدن دوباره به اندام ایده آل خود وادار می نماید. ماساژ لاغری، یکی از روش هایی است که به کمک آن میتوان اندامهایی از بدن را که از حالت عادی خارج شده و چاق شده اند، لاغر نمود. برنامه لاغری موضعی بوسیله روش ماساژ لاغری بصورت تک به تک و با تکنیک های خاص برای همه اندام های بدن موجود بوده و ماساژ دهندگان با پیروی از این تکنیک ها و برنامه ها، لاغری موضعی را برای گیرندگان ماساژ به ارمغان می آورند.

ماساژ لاغری برای لاغری موضعی اندام های مختلف بدن، دارای تکنیک ها و روش های خاص است که برای لاغری اندام های مختلف بدن مورد استفاده قرار میگیرند. در ماساژ لاغری از روغن ها یا ژل های لاغری گیاهی استفاده می شود که این روغن یا ژل، تاثیر بسیار مناسب و مثبتی در کاهش چربی های اندام های مختلف بدن و تناسب اندام فرد گیرنده ماساژ دارند.

ماساژ لاغری برای لاغری موضعی اندام ران

ران ها معمولا جزء اولین اندام هایی هستند که در هنگام چاقی تحت تاثیر قرار میگیرند. چاقی موضعی ران ها در به هم ریختن اندام فرد بسیار تاثیر گذار بوده و علاوه بر این موضوع، راه رفتن و ورزش کردن را برای او سخت می کند. در این شرایط هنگامی که فرد راه می رود یا می دود، به دلیل چاقی ران ها، قسمت های داخلی دو ران به هم ساییده شده و سبب ایجاد سوختگی هایی در این نواحی از بدن خصوصا در فصول گرم سال می شود.

لذا لاغر کردن این اندام ها برای فرد بسیار حائذ اهمیت بوده و آرامش فرد در لاغری موضعی این اندام ها با انجام ماساژ لاغری می باشد. برای لاغری اندام ران بایستی فرد ماساژ گیرنده برروی پهلو بخوابد. فرد ماساژ دهنده بایستی دستان خودرا به روغن یاژل گیاهی لاغر کننده آغشته کند و از پایین و از کنار ساق های پا به سمت زانو ها و ران ها و قسمت های بالای ران با تمام انگشتان دست و فشار کافی به سمت بالا بیاید.

این کار بایستی در حدود سه دقیقه تا پنج دقیقه بطور منظم و با فشار یکسان تکرار شود. این عمل باعث روان شدن خون های قسمت های پایینی بدن به سمت قسمت های ران و سپس روانه شدن به سمت کبد و کلیه ها می شود. این عمل باید دقیقا به همین صورت برای پای دیگر نیز تکرار شود. با انجام این عمل، متابولیسم همه سلول های این ناحیه، اعم از سلول های چربی افزایش پیدا کرده و باعث شکستن سلول های چربی می شود.

شکستن سلول های چربی به نوبه خود سبب کاهش چربی های این ناحیه شده و لاغری موضعی اندام ران را به همراه دارد. انجام این عمل همچنین باعث می شود که سموم و مواد دفعی که در قسمت های پایینی بدن و در پاها جمع شده اند، به سمت کبد و کلیه ها روانه شده و لذا این عمل در افزایش خروج سموم و مواد دفعی از بدن نیز حائذ اهمیت است.

ماساژ لاغری برای لاغری موضعی شکم و پهلوها

یکی از مواردی که در داشتن تناسب اندام بسیار مهم است، داشتن شکمی صاف و به دور از چربی های اضافه است. چربی جمع شده در اطراف شکم، که ناشی از رژیم نامناسب غذایی و همچنین عدم تحرک و زندگی ماشینی می باشد، سبب بد فرمی اندام فرد شده و تناسب اندام اورا به هم می ریزد. لاغری موضعی شکم و پهلو، یکی از برنامه هایی است که توسط ماساژ دهندگان در اتاق ماساژ انجام می شود. در انجام ماساژ لاغری شکم و پهلو، که در نهایت و طی چند جلسه انجام ماساژ سبب لاغری این ناحیه از بدن می شود، بایستی موارد زیر را رعایت کرد تا ماساژ لاغری به بهترین نحو صورت پذیرد:

  • فرد را در اتاقی کاملا آرام و ساکت روی تخت بخوابانید و برای آرامش بیشتر فرد ماساژ گیرنده موسیقی ملایم پخش کنید.
  • برای اینکه ماساژ لاغری ، برای لاغری موضعی اندام های شکم و پهلو به بهترین نحو و با کارایی بالا انجام شود بهتر است از فرد ماساژ گیرنده بخواهید تا حد امکان لخت شده و برجستگی های بدن خودرا با حوله های سفیدی که در اختیارش می گذارید بپوشاند. این عمل به این دلیل انجام می شود که هنگامیکه دست های فرد ماساژ دهنده با بدن فرد ماساژ گیرنده بطور مستقیم تماس داشته باشد، تاثیر آن در لاغری موضعی شکم و پهلو بیشتر است.
  • از حوله ها و تشک و متکای سفید رنگ استفاده کنید. چرا که رنگ سفید خود باعث آرامش فرد ماساژ گیرنده شده و اورا در حفظ خونسردی و آرامش کامل کمک می نماید.
  • از روغن و یا ژل های لاغری گیاهی مخصوص برای این کار استفاده نمایید. استفاده از ژل ها باعث راحتی بیشتر در انجام کار و همچنین افزایش چربی سوزی ناحیه موردنظر می شود.
  • برای شروع ماساژ، دستان خود را از سمت پهلو ها به سمت ناف فرد ماساژ گیرنده با فشار کافی و به مدت ۳تا۵دقیقه بطور منظم بکشید . این کار باعث افزایش شکستن سلول های چربی آن ناحیه، و درنتیجه کاهش چربی های ناحیه شکمی می شود.

کلام آخر

جهت لاغری موضعی همه اندام های بدن روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که از حوصله این بحث خارج است. این تکنیک ها را به راحتی می توانید از مقالات و کتاب های تخصصی در این زمینه فراگرفته و در ماساژ از آن ها استفاده نمایید.

در انتها ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ماساژ لاغری برای لاغری موضعی اندام های مختلف بدن تنها در صورتی امکان پذیر بوده و دارای کارایی بالا می باشد که شما رژیم لاغری مناسبی داشته باشید و ورزش و تحرک را در برنامه خود قرار دهید. ماساژ لاغری به تنهایی نمی تواند به عنوان معجزه عمل کرده و باعث لاغری اندام موردنظر شما شود. لذا قبل از اینکه بخواهید ماساژ لاغری را برای لاغری موضعی اندامی خاص از بدن خود شروع کنید، باید ابتدا رژیم غذایی مناسبی را با مشاوره با متخصصان تغذیه اتخاذ کرده و در کنار انجام ماساژ، ورزش نیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید