چه چیزهایی باعث ترس گربه ها میشود؟

گربه ها حیوانات بسیار دوست داشتنی و زیبایی هستند که خیلی از مردم در سراسر دنیا از آنها به عنوان حیوان خانگی محبوبشان نگهداری میکنند. اکثر کسانی که گربه دارند، بیشتر به این علاقه دارند که گربه های نژاد دار را انتخاب کنند. گربه ها دارای نژادهای مختلفی هستند مانند اسکاتیش، بریتیش، پرشین و دی اس اچ که در این بین سه گروه اول، به عنوان گربه های بااصالت و نژاددار شناخته میشوند. و در کشور ما، ایران، بسیاری از مردم علاقه مند به نگهداری گربه، خرید گربه پرشین را انتخاب میکنند. وقتی گربه ای را به خانه می آورید، باید در مورد او به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید که بتوانید سرپرست خوبی برای او باشید و سلامت و رفاهش را تامین کنید. یکی از مسائلی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است، مساله ترس گربه هاست. گربه ها هم استرس، خشم و سایر احساسات را بسیار تجربه میکنند. در این مقاله، تصمیم گرفته ایم در مورد اینکه گربه ها معمولا از چه چیزهایی میترسند، صحبت کنیم.

چه چیزی باعث ترس گربه میشود

اگر به تازگی اقدام به خرید گربه پرشین کرده اید، بهتر است بدانید که این نوع نژاد گربه، از سایر نژادها لوس تر و حساس تر است. آنها در عین حال که بسیار مطیع، آرام و با وقار هستند، بسیار بیشتر از بقیه گربه ها ناراحت و غمگین میشوند. و ممکن است بیشتر از بقیه به ترس واکنش نشان دهند.

خیار

بله خیار. همان میوه سبز رنگ خوشمزه. باور کنید یا نه، گربه ها از خیار میترسند. به عنوان سرپرست گربه پرشین احتمالا دیده اید که ویدیو های مختلفی در مورد ترس گربه ها از خیار در فضا های مجازی مانند اینستاگرام یا در اینترنت و یا آپارات موجود می باشد. شاید برایتان سوال باشد که چرا گربه ها از خیار میترسند؟ در مورد این موضوع نظریه های متعددی مطرح شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که خود خیار باعث ترس و وحشت این حیوانات نمی شود. یکی از دلایل مهم وحشت این حیوانات از این میوه، این است که خیار آن ها را به یاد مار می اندازد و از آن جایی که این حیوانات به صورت غریزی از مار میترسند، به همین دلیل با دیدن این میوه نیز، فکر می‌ کنند که یک موجود خزنده شبیه مار است و وحشت می کنند.

مار

همانطور که در پاراگراف قبلی بیان شد، گربه ها به طور غریزی از مار و هر چیزی که شبیه مار باشد میترسند و از آن فرار میکنند. خیلی از انسان‌ ها و هم چنین حیوانات دیگر نیز از مار می ترسند.

 عوامل ترس گربه

سگ

اکثر سگ ها از لحاظ اندازه و جثه بزرگ تر از گربه ها هستند و بوی شکارچی دارند. سگ ها به طور غریزی به حیوانات و اشیای کوچک تر از خودشان به سرعت واکنش نشان می‌ دهند و به تعقیب کردن آنها میروند . این دلایل، موجب ترسیدن گربه ها از سگ ها میشود.

صداهای بلند

احتمالا میدانید که گربه ها مانند سگ ها و بسیاری از حیوانات دیگر، دارای قدرت شنوایی قوی تر از انسان ها هستند و صداها را بسیار بلند تر از انسان ها میشوند. برای همین، گربه ها از بیشتر صداهای بلند میترسند. اکثر گربه ها از صدای سشوار، رعد و برق، باد و غیره میترسند.

دیدگاهتان را بنویسید